MOVEMBER tulee, oletko valmis?



Kyllä se varmaan niin on, että niitä joko vihaa tai rakastaa. Nimittäin viiksiä. Toisille viikset edustavat ultimaattista tyylikkyyttä ja rohkeaa persoonallista otetta, toisille ne ovat välttämätön paha katukuvassa ja ilkeä kiusaaja kesken hyvän suudelman. No halusit tai et, niin pian ne ovat täällä!

Aiemmin kirjoittelin kampanjasta naisten terveyden hyväksi (lue täältä!) niin nyt on miesten vuoro. Marraskussa vietetään Movember- kampanjaa, joka sai lähtönsä Australiasta vuonna 2003 ja siitä lähtien on saattanut nähdä katukuvassa viiksekkäitä miehiä, jotka ovat toimineet miesten terveyden puolesta puhuvina kävelevinä mainoksia.

Pannut, pelkät, räkäjarrut, pensselit, poirotit, yläharja, huulenlämmittimet, kahvat, kalapuikot.. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Onkin ollut aika nerokasta ottaa tällaisen kampanjan tunnusmerkiksi asia, joka herättää tunteita ja myös hilpeyttä. Joskus vakavat asiat menevät paremmin perille, kun ne saavat huomiota tavalla, joka yhdistää ja jopa vähän naurattaa.

Movember- kampanjalla pyritään edistämään miesten terveyttä ja lisäämään tietoisuutta painopisteinä eturauhas- ja kivessyöpä, mielenterveydenhoito ja liikunnan lisääminen. Movember foundation on maailmanlaajuinen liike, joten viiksiniekkojen määrä kasvaa marraskuussa ympäri maailmaa!

Minulle ei (onneksi) viiksiä kasva, niin päätin kantaa oman korteni kekoon kaivamalla keittiön laatikosta tämän korkinavaajan, mikä sopii teemaan kuin nenä päähän.. tai viikset ylähuuleen.




Osallistutaanko teillä Movemberiin? Voit rekisteröityä mukaan kampanjaan ja lukea siitä lisää täältä!

Hurjaa, että mennään jo pian marraskuussa. Tänään oli ainakin sellainen tuuli, joka kuiski korvaani kauniita sanoja lämpimästä villakangastakista ja syvälle päähän vedetystä piposta. Ehkäpä jo pian saadaan karistella ensilumet ylikasvaneista viiksistä haha!


Henna

Kommentit